Co każda firma musi wiedzieć o marketingu mobilnym
Jeśli nie korzystałeś z marketingu mobilnego do reklamowania, musisz wziąć pod uwagę to najnowsze medium reklamowe.
Przeczytaj ten artykuł, aby uzyskać porady na ten temat i sprawdź, czy jest dla Ciebie odpowiedni. To może być najlepsza forma reklamy, na jaką dotychczas trafiłeś.Dodawaj tylko numery telefonów klientów decydujących się na otrzymywanie wiadomości, aby starannie budować bazę danych marketingu mobilnego. Jeśli dodasz numery telefonów klientów, którzy nie zdecydowali się na otrzymywanie wiadomości marketingowych na telefon komórkowy, prawdopodobnie zobaczysz dużą liczbę skarg i próśb o usunięcie z listy.Upewnij się, że Twoje reklamy działają na wszystkich typach urządzeń mobilnych. Jeśli twoje programowanie jest dostępne tylko dla jednego typu, takiego jak Android, stracisz na całych populacjach potencjalnych klientów z innych platform. Korzystanie z programowania wieloplatformowego to najlepsza metoda na przyciągnięcie jak największej liczby klientów do Twojej firmy.Śledź swoje kody QR. Istnieje kilka bezpłatnych witryn internetowych, które umożliwiają śledzenie ruchu generowanego przez kody QR. Użyj tego, aby określić, które taktyki marketingowe są dla Ciebie najlepsze i wyeliminować te, które nie są tak skuteczne w przyciąganiu nowych klientów.Bądź spójny z głośnością wiadomości. Zawsze powinieneś poinformować klienta z wyprzedzeniem, ile wiadomości planujesz wysłać w tygodniu lub miesiącu. Gdy to zrobisz, Twoi klienci wiedzą, czego się spodziewać i będą czekać na wiadomość od Ciebie. Zrób dobry harmonogram i trzymaj się go.Tworząc kod QR dla drukowanych reklam, użyj skracacza adresów URL, aby kod QR był jak najprostszy. Proste kody QR są łatwiejsze do skanowania. Jeśli potencjalny klient będzie musiał wielokrotnie zeskanować kod QR, może się poddać, co będzie kosztować klienta.Wszyscy marketerzy mobilni powinni pamiętać, że marketing mobilny nie jest typową strategią marketingową. W rzeczywistości to wcale nie jest strategia.
To po prostu środek komunikacji.
Próba podejścia do marketingu mobilnego jak do podstawowego marketingu internetowego po prostu nie wyjdzie ci na dobre.Baza klientów zazwyczaj pozostaje taka sama, chyba że czynniki rynkowe skłaniają do zmiany. Jednak nie zawsze dotyczy to klientów mobilnych. Wiele zmian poza obszarem Twojego konkretnego rynku może powodować wahania w tej bazie klientów. Nowa technologia może odciągnąć Twoich klientów. Jeśli chcesz zachować konkurencyjność w marketingu mobilnym, musisz być czujny, aby być na bieżąco z trendami.Zarezerwuj przynajmniej jeden dzień w miesiącu, który jest w całości poświęcony na przeglądanie statystyk i skuteczności kampanii, jeśli chcesz odpowiednio dostosować się w miarę postępów. Prawdopodobnie lepiej byłoby robić to co dwa tygodnie, ale raz w miesiącu jest prawdopodobnie bardziej realistyczny dla zapracowanych marketerów.Twoje myślenie powinno się całkowicie zmienić w przypadku marketingu mobilnego, jeśli masz nadzieję odnieść sukces, ponieważ tak naprawdę nie masz już do czynienia z relacją jeden na jednego klient-klient. Masz teraz do czynienia z publicznymi osobami przeglądającymi swoje urządzenia mobilne. Oznacza to, że musisz wytrenować swój mózg, aby myśleć jak zajęta osoba i co przykułoby ich uwagę.Aby zachęcić więcej osób do zapisania się na coś, co oferujesz, podaruj coś za darmo. Na przykład, jeśli próbujesz nakłonić ludzi do zarejestrowania się w usłudze dzwonków, zaoferuj im jeden dzwonek za darmo, jeśli wyślą SMS-a RINGTONE na Twój numer. Ludzie uwielbiają dostawać coś za darmo, a wysyłanie im SMS-ów sprawia, że nie wydaje się to być transakcją.Możesz mieć pewność, że marketing mobilny to właściwy wybór dla Twojej firmy, jeśli dysponujesz odpowiednim zestawem faktów i cierpliwością przy tworzeniu i wdrażaniu kampanii. Mam nadzieję, że pomocne wskazówki przedstawione w tym artykule sprawią, że zwolnisz się z wypróbowywania marketingu mobilnego i czerpania korzyści.